Sabtu, 9 Januari 2016

Pendiam, tapi berniaga

Jika anda terserempak dengan saya di kenduri, tak banyak yang saya boleh cakap.

Jika anda duduk sebelah saya dalam kapal terbang, saya mungkin tak cakap sepatah pun.

Saya seorang pendiam.

Tapi saya sudah bertahun-tahun berniaga dan buat jualan secara di atas pentas depan ribuan orang, melalui telefon, melalui webinar, melalui teleconference, dan berjaya buat jualan setiap kali.

Namun sampai sekarang, saya masih kurang selesa berbual dengan orang yang saya tak kenal.

Jadi bagaimana tu?

Saya terpaksa latih diri saya supaya buat sesuatu di luar keselesaan, setiap hari.

Di luar tabii.

Saya selalu paksa diri saya bagi salam kepada orang, senyum kepada orang dan memandang tepat pada mata orang.











Jom dapatkan simkad onexox untuk diri anda sekarang!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BAGAIMANA NAK JADI IBO BE INTERNATIONAL DI MALAYSIA?

Untuk menjadi BE International Independent Business Owner (IBO) di Malaysia, ikuti langkah berikut: 1. Kelayakan : - Anda mesti berumu...