Jumaat, 23 Disember 2016

PERGH!! SERIUS KE BRO? TAKUTLAH!


Ah Beng: Aku tengok orang duk promote join dealer onexox kat fb kemain banyak, macam masyuuk je... Tapi ada yang cerita kat aku ada macam2 syarat... aku dengar macam susah je... scary dowh...
.
Yoshi: Memang susah bro... tapi ko kena tau pebenda yang susah tu...
.
Ah Beng: Hah... ceritalah... apa dia?
.
Yoshi: OK Ini dia 8 Perkara Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Jadi Subdealer ONEXOX (sambil pandang muka anda yang tengah baca status ni :p )
.
Satu: Join subdealer kosnya RM90. Anda dapat sistem namanya onesys dan 5 keping simkad yang anda boleh pilih sama ada nombor baru, MNP atau nak campur2.
.
Dua: Bila dah jadi subdealer, anda boleh buat segala macam benda yang dealer2 telco boleh buat, mohon tukar line, daftar no.baru, topup pelanggan, transfer e-recaj dan macam-macam servis untuk customer.
.
Tiga: Ada dua tier komisen. Tier tu macam level komisen lah senang cerita... Komisen dari Tier 1, (yang anda daftar sendiri) 10%, Tier 2 (dari subdealer/dealer lantikan anda daftar) dapat 2%.
.
Empat: Ada sesetengah user akan rekemen kawan/sedara dia join onexox dan dia minta anda daftarkan. User tu akan dapat 6% pada sekitar 18~20hb bulan berikutnya. Anda pula dapat 5% pada 15hb atau sekitarnya... ngerti?
.
Lima: Kalau dah cukup 20 orang user aktif(yang ada topup minimum RM10 pada bulan dia daftar) anda automatik akan naik pangkat jadi FULL DEALER. Apa beza full dealer dengan sub-dealer? Dealer akan dapat makan komisen sapai 4 tier! Syok kan?
.
Enam: Kalau korang lantik subdealer/dealer. Syarikat akan bayar RM20/subdealer. Ye, yang ni macam head hunting skit. Tapi, dah syarikat offer... ambil jelah...
.
Tujuh: Korang takleh senang2 dapat komisen tu semua... Kena capai syarat yang syarikat tetapkan iaitu jual topup guna e-recaj RM500 atau daftar 100 user dalam tempoh 6 bulan. Macam susah kan?
Yang ni la yang RAMAI TAKUT TU...
.
Lapan: Kalau tak capai, insentif tu bulan mendatang akan burn. Contoh, dateline bulan 6 patut complete. Tapi tak capai. So, bulan 7 tu kena kasi complet sampai dapat 500 erecaj/100 user. Kalau tak, selagi tu komisen tak masuk...
=====================================
Yoshi: Amacam scary tak?
.
Ah Beng: Scary dowh... Ko lepas tak?
.
Yoshi: Aku, bulan pertama pun dah lepas bro...
.
Ah Beng: Sebab ko rajin merembo ka? Kalau macam aku yang kerja pasaraya ni... memang tak boleh lepas.
.
Yoshi: Sebenarnya TAK. Tak kalau kau join team aku. Hehehe :)
.
Ah Beng: Wei.. siyes ke? Camne?
.
Yoshi: Senang je... bulan pertama aku dah lepas. bulan berikutnya aku tolong downline2 aku pulak. senang...
.
Ah Beng: Wah... betul ke? Kalau camtu aku nak lah... Tapi, downline ko ramai.. camne ko nak buat untuk ramai orang.
.
Yoshi: Part tu lah, kau salah faham. Tolong tu buka bermakna aku suap nasi. Aku ajar diorang cara nak cari nasi. Jual erecaj sikit2 tu adalah aku tolong.
Tapi ko suka tak kalau aku ajar kau, daftar 10 orang sebulan? Daftar 10 orang, pastu masing2 topup minimum RM10, By second month kau dah jadi subdealer. By bulan ke-enam, ko punya jualan recaj dah jadi RM600!
.
Ah Beng: Wow... BEST TU! OK lah, aku nak lah daftar!

KAWAN-KAWAN SERONOK BACA? JOM JOIN TEAM YOSHI #usahaonesp #bkb

Hubungi 013 973 3779!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BAGAIMANA NAK JADI IBO BE INTERNATIONAL DI MALAYSIA?

Untuk menjadi BE International Independent Business Owner (IBO) di Malaysia, ikuti langkah berikut: 1. Kelayakan : - Anda mesti berumu...