Ahad, 19 Februari 2017

Cerita Minggu Lepas

Minggu lepas saya sempatlah buat kerja luar Kedah.

Sambil-sambil kerja tu, tentulah ambil kesempatan makan angin...

So, tempat yang sempat saya lawat antaranya Batang(Melaka), Tampin(Johor), Seremban 2 dan Shah Alam






Hari pertama kami berehat di Kepong sebab ada job kat situ... sampai je terus rehat kejap pastu malam cari tempat makan dan usha lokasi job yang bakal dilawati.



Esoknya, barulah pengembaraan sebenarnya bermula...

Lepas selesai kerja di Kepong, kami ke Tampin untuk berehat dan buat kerja di SK Batang, Melaka









Ofcoz lah, nak handle budak2 ni memang macam2 ragam... Hehehe...

Lepas selesai kerja di Batang, kami sempatlah lawat A-Famosa Resort














Memang BEST kat A-Famosa ni Resort ni... ada macam-macam... ada pekan cowboy, water park dll. Tapi kami tak masuk pun... singgah je... cuci mata. Sebab ada job menanti di Shah Alam...

Sebelum ke Shah Alam... kita pergilah singgah sebentar di Onexox Centre Seremban 2.
Alang-alang dah lalu kan??
Hehehe...



Tempat ni diuruskan oleh CEO Onexox sendiri... ada centre onexox, ada kedai serbaneka 24jam milik beliau, dan ada cafe namanya JarHut yang juga milik beliau.

Singgah sat ja... sebab pastu nak akhirkan kembara di destinasi terakhir iaitu Shah Alam.




Kat Shah Alam, kami dinner kat Plaza Alam Central bersama salah seorang dealer onexox yang satu group dengan kami. Sembang-sembang bisnes selit-selit gossip skit. Hahaha...

Pastu bergambar kejap kat dataran... Balik Sg.Petani hari Khamis malam Jumaat.

Sabtu tengok bola kat Stadium Darul Aman. Kedah vs Pahang.



Syok juga tengok game ni... tapi team negeri kelahiran saya kalah dengan team negeri tempat saya bermastautin. Tak dinafi memang team Kedah memang power!

Esoknya, Ahad saya buat kerja mengedar flyers untuk BOP pada hari Isnin(13hb)
Ofcourse, feedback yang diterima agak memberansangkan. Tapi saya rasa masih banyak perlu saya usahakan... Saya perlukan lebih ramai team members!


Tapi... part paling BEST... kita buat suprise birthday party kat abang Yus. Kek tu special!




Amacam? BEST kan kerja macam ni? Ada kawan-kawan yang ohsem... supporting... bebas bekerja dimana-mana... sangat WOW!

Jauh perjalanan, Luas Pemandangan

JOM!! SERTAI TEAM UsahaONE SP! Hubungi 013 973 3779



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

BAGAIMANA NAK JADI IBO BE INTERNATIONAL DI MALAYSIA?

Untuk menjadi BE International Independent Business Owner (IBO) di Malaysia, ikuti langkah berikut: 1. Kelayakan : - Anda mesti berumu...